e
Rene Gijo

BELA GRIVA

REŽIJA: Irena Ristić
SCENA I KOSTIM: Škart kolektiv
ORIGINALNA MUZIKA: Boris Mladenović
DRAMATURGIJA:: Tijana Grumić

Bela griva je priča o prijateljstvu dečaka i konja. U ovoj predstavi, to su četiri priče. Jednu priča dečak, drugu konj, treću stari konjušar Antonio, a četvrtu – Gazda, na čijem se imanju ovo dogodilo. Zadatak publike je da sakupi sve njihove priče.

Predstava je namenjena deci starijoj od šest godina, ali i odraslima koji nisu zaboravili šta je to prijateljstvo, šta je sloboda i zašto je važno voditi decu u pozorište.

Autori priča i izvođači/ce: Miloš Vojnović, Dušan Simić, Ivan Tomašević, Vladimir Milojević, Siniša Maksimović, Deana Kostić

Asistentkinje i asistenti: Jovana Omerović, Filip Trifunović, Igor Antić, Luka Lazarević, Đorđe Urban, Goran Dimitrijević, Iva Tadić, Sonja Makević, Marija Marković (Omladinski klub Šabačkog pozorišta)

Grafički dizajn: Kombinart

Tehnički rukovodilac: Radivoj Kostadinović

Ton: Kosta Pavlović

Svetlo: Luka Popović

Krojački radovi: Zlatomir Nenadović, Dragica Vujković

Šminka i frizura: Gordana Barović

Garderoba: Danijela Dragojević i Biljana Kostadinović

Odnosi s javnošću: Jelena Ivetić

Rekvizita: Mirjana Neziri

Dekor: Čedomir Vučinić, Ivan Jovanović, Josip Ucaj, Mladen Simić

Zahvaljujemo se Foto Neri, Sovraniju Čonjagiću i Šabačkom hipodromu


ŠKART KOLEKTIV
(Dragan Protić, Đorđe Bamazović i saradnice/i) je nastao 1990. godine na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu. Kroz potencijalnu „arhitekturu ljudskih odnosa“ kolektiv eksperimentiše u poeziji, dizajnu, štočemu i svačemu. Vešti su da grešku učine lepom.

TIJANA GRUMIĆ je dugo maštala o tome da će iskopavati dinosauruse kad poraste, ali je završila kopajući uglavnom po sebi. Piše dramske tekstove, radi kao dramaturškinja i najviše na svetu voli pozorište – jer je svemoguće.

BORIS MLADENOVIĆ od srednje škole svira u grupi Jarboli. Studirao je slikarstvo na FLU u Beogradu. Bavi se muzikom u svojstvu kompozitora, tekstopisca, gitariste, pevača, basiste, producenta, snimatelja, aranžera, tonca i dab mastera. Ne bavi se slikarstvom.

IRENA RISTIĆ deluje u polju umetnosti i nauke. Piše, proba, režira, smišlja i izvodi radove, sklona socijalnim ogledima i psihološkim istraživanjima umetnosti, predaje, piše, objavljuje, uređuje, sa studentima polemiše, i opet piše.

RENE GIJO (1900-1969) je francuski pisac. Više od dvadeset godina živeo je u francuskim kolonijama u Africi, gde je radio kao učitelj. Dobitnik je Nagrade “Hans Kristijan Andresen” za dečiju književnost.

O POVERENJU

Postoje predstave sa različitim temama i različitim načinama na koje su priče u njima ispričane. Naša Bela griva posebna je i po tome o čemu govori i po tome kako je to ispričano. Međutim, ono što je najposebnije u ovoj predstavi jeste poverenje – poverenje kao velika i važna tema priče o Beloj Grivi, ali pre svega poverenje koje smo mi imali jedni u druge radeći na njoj. Kao što se dečak Folko upustio u avanturu sa svojim prijateljem, belim ždrebetom, tako smo se i mi upustili u avanturu pravljenja predstave kakvu nikada do sada nismo radili, ni gledali, predstave koja se bavi i time na koje se sve načine može ispričati neka priča, ali i time šta je istina i postoji li samo jedna njena verzija – predstave koja nam je pružila priliku da ispitujemo kako sopstvene granice, tako i granice pozorišta. I znate šta? Nema ih.

Belu grivu svi pamtimo kao lektiru iz osnovne škole, međutim, baš zbog toga, potrudili smo se da ova predstava ipak ne bude samo za decu, već i za sve nas koji smo odavno završili školu. Verujemo da se priče o poverenju, o drugarstvu, o slobodi, o prirodi, o pravdi i o ljubavi tiču svih nas.

Atorke i autori predstave