Šabačko pozorište » Repertoar, Velika scena Ljubiša Jovanović » Postmoderni kabare dobrog vojnika Švejka

Aleksandar Lukač (po Jaroslavu Hašeku)Postmoderni kabare dobrog vojnika Švejka

Postmoderni kabare dobrog vojnika Švejka
Na sceni:

30. maj
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović
gostovanje u Beogradu, BDP, scena ''Rade Marković''

25. mar
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović
gostovanje u Kovinu, kovinski pozorišni susreti KOPS

22. mar
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović

28. nov
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović
gostovanje u Beogradu, '' Teatar fest VIII '', Rakovica

05. jun
19:30
Velika scena Ljubiša Jovanović
Narodno pozorište u Beogradu, Velika scena

21. mar
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović
gostovanje u Jagodini, 44.Festival ''Dani komedije''

20. mar
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović

12. feb
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović
Otkazano zbog Dana žalosti

15. jan
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović

18. dec
20:00
Velika scena Ljubiša Jovanović

Velika scena Ljubiša JovanovićPremijera: 03. maj 2014.
« »
AutorAleksandar Lukač (po Jaroslavu Hašeku)
RežijaAleksandar Lukač
KostimografSelena Tomašević
ScenografAleksandar Lukač
KompozitorMiroljub Aranđelović - Rasinski
KoreografPetar - Pjer Rajković

Reč reditelja

Dobri vojnik Švejk i danas slovi kao jedan od najvažnijih antiratnih romana dvadesetog veka. Sledeći sudbinu svog, Češkog, naroda koji je bio slabo zainteresovan za Austrougarsku, Jaroslav Hašek je uspeo da stvori karakter dobrog vojnika Švejka kao paradigmu otpora jednoj imperiji. Specifičnost piščevog humora jeste u činjenici da taj otpor nije revolucionaran nego upravo obratno, naivno oduševljen austrougarskom vojnom mašinerijom. Dakle, osnovna poluga komedije je u ovom slučaju ta koja suočava jednu pretencioznu, nehumanu birokratiju sa logikom malog, naivnog čoveka koji sebe predstavlja kao idiota, mada čitalac zauvek ostaje zapitan koliko je to istina a koliko svesna taktika preživljavanja.

U adaptaciji koja se nalazi pred vama, mi smo se služili svim mogućim sredstvima improvizovanog pozorišta. Pokušali smo da sledimo pre svega duh Jaroslava Hašeka, dopunjavajući njegove anegdote sopstvenim, na žalost, brojnim iskustvima koja svedoče o apsurdnosti rata i ogromne globalne mašinerije koja taj rat pothranjuje.

Naravno, radnja predstave je smeštena u naivno pozorište Švejkovog kabarea, upravo zato što nam nije promaklo da i samo pozorište ume sebe da shvati previše ozbiljno kada se bavi ozbiljnim temama.

Aleksandar Lukač

Biografija

Diplomirao pozorišnu režiju na FDU Beograd. Kasnih osamdesetih godina bio je u središtu kontroverzi političkog teatra sa predstavama „Klasni Neprijatelj“ i „Tri sestre - sto godina posle“, koje su u produkciji Pozorišne trupe Pleksus Boris Piljnjak igrane na Sceni kod konja i u Zvezdara teatru. U istom periodu je
režirao u svim beogradskim i većini srpskih pozorišta.

Najznačajnije režije:
“Pivara“, „Selektor“ (Šabac), „Ruženje Naroda“, „1918“ (Kragujevac), „Vojcek“, „Klopka“ (Užice), „Markiza de Sad“ (Zaječar), „Vozovi polaze u zoru“ (Atelje 212), „Dnevnik mladog Lukača“ (JDP), „Veštice iz Salema“ (Narodno pozorište)...

1992. godine odlazi u Kanadu gde nastavlja studije i završava dve magistrature i započinje rad na doktoratu na temu političkog pozorišta. Na Univerzitetu York u Torontu predaje pozorišne nauke uključujući i pozorište Bertolda Brehta. U Kanadi nastavlja i sa rediteljskim radom.

Sa uspehom je, između ostalih, postavio predstave „Crna magija“ (M.Vulović), „Porodične priče“ (B. Srbljanović), „Medea pastiče“ (M. Vulović), „Kavkaski krug kredom“ (B. Breht). Predstava „Jelka kod Ivanovih“ (A. Vvedenski) je nominovana za najprestižniju kanadsku nagradu „Dora“. „Unicorn Horns“ (M. Major) je predstavljala Kanadu na Festivalu Ideja u Hong Kongu, a „Molijer“ (M.Bulgakov) je gostovao u Kijevu na Bulgakov festivalu. Trenutno sprema evropsku turneju predstave „Ivan protiv Ivana“ (adaptacija Gogoljeve novele) koja će, između ostalih, biti viđena i u Beogradu, Šapcu, Londonu i Moskvi.

Od 2006-te se redovno vraća u Srbiju gde u Užicu sa uspehom režira komade „Viktor
ili deca na vlasti“ (R. Vitrak), „Došljaci“ (M. Uskoković/B. Dimitrijević) - pobednik Festivala Joakim Vujić 2007. godine, i sopstvenu adaptaciju Majstora i
Margarite (M. Bulgakov). Sa velikim se zadovoljstvom, i režijom predstave „Bubnjevi u noći“, vraća u Šabac gde je i započeo svoju rediteljsku karijeru.